13 Şubat 2012 Pazartesi

YARDIMA İHTİYACIM VAR! SİZ OLSANIZ N'APARDINIZ???

Önceden planlanması şart bir durum bu...
Daha 4 ay var önümüzde ama geçer su gibi hem de...

Bilenler biliyor İstanbul'dan İzmir'e yerleştim evlenince.
Tufikoyla ailelerimiz İstanbul'da.

Şimdi ben doğumu nerede yapmalıyım?

Hani insanların ufacık şeylerden kafası karışır ya, asıl kafa karışıklığı hakikaten buymuş.
Tövbe tövbe:)

İzmir'de doğum yaparsam;

İnanılmaz severek ve güvenerek gittiğim doktorum yapacak doğumumu. (Doğum fiyatları hakkında kesinlikle bilgi vermiyor, doğuma kadar)
Kendi evimde, kendi şartlarımla, kendimi o koltuktan diğerine atarak rahat rahat hamileliğimin son günlerini keyifle geçirebilirim.
8. ayda bana bakmaya birileri gelebilir. (annem çalışıyor gelemez, gelirse doğumdan sonra yanımda olamaz, teyzem, perihan, kayınvaldem, kuzenlerim vs.)
Peki benim son günlerimde herhangi birinin yanımda olması ve bana ait olan bir yerde olması beni ne kadar rahat ettirir? Demem o ki; evde bana dahi bakılıyor olsa sonuçta gelen misafir...
Bunun yemeği, yatağı, dağınığı, temizliği, kafana göre takılamayacak olması vs. var.
Mesela uykum geldiğinde 'ya benim uykum var yatacağım' demek bile zor geliyor bana evde birileri varken...
Misafir 'bana bakmak için' değil de normal zamanda gelse başımın tepesinde yeri var...
Ama yaşamadım, bilmiyorum. Doğru muyum onu da bilmiyorum.
Kimseyi kırmak istemiyorum.
Sanırım kafayı yiyorum:)
Sonra; en kötüsünü düşünelim tuvalet ihtiyacım olsa, ve zorlanacak olsam ya da düşsem o halde, ben kimsenin beni görmesini istemem annem dışında. Teyzem anne yarısı olabilir ama onun yanında bile çocuğumu emziremem ileride o kadar söyleyeyim...
Hadi geldi x biri bana bakmaya...
Doğum vakti geldi.
Herkes İzmir'e mi gelecek? Bütün yakınlarımız İstanbul'dayken...
Hadi geldiler diyelim.
O kadar insan nerede yatacak, kalacak?
Hadi yattılar, kaldılar diyelim...
Ev sahibi lohusa yatakta evde herkes mutfakta, tuvalette, odalarda, temizlikte, misafir olarak geldikleri evde misafir ağırlamakta. Ben ne olacağım Allah korusun stresten sütüm kesilecek...
Her kafadan bir ses vs vs.


Gelelim İstanbul'da doğum yaparsama;

Yeni bir doktor arayışına bugünden başlamamız gerekecek. Tavsiyeler, o doktor olmazlar, bu doktora da gidelimler, ben o doktoru istememler, ama bu doktor daha iyiydiler...
Ben doğumdan ne kadar evvel İstanbul'a gideceğim?
7 aydan sonra yolculuğun yasaklandığı gebelikte ben nasıl İstanbul'a gideceğim?
Hadi gittim.
Evet annem bana prensesler gibi yatağımı, bebeğimizin yatağını, herşeyini hazırlar, prensesler gibi olur, prensesler gibi doğururum. Herkes bebeğimle bizi görmeye gelebilir. İstanbul'da doğuracak olmam bir çok kişiyi mutlu edebilir...Kimseyi yollara düşürmeden rahat rahat...
Peki doğumdan en fazla 1 evvel İstanbul'a gideceksem, en az Bayrama kadar kalmam gerekecek.
Bunun mevlutu var, bayramı var, bebek gezdirmesi var.
İstanbul'a demir atmak gerekecek.
Eeee ama benimde bir evim var, benimde bir kocam var.
Adam ne yiyecek ne içecek diye düşünmüyorum. Benim kocam yıllardır kendi yaşayan bir adam. Kendine çok iyi bakar. Belki ben yokum diye redbull içer bol bol o kadar:)
Ama kocam bebeğimizi ve beni özler. Yine sevgili olduğumuz zamanki gibi her hafta sonu İstanbul- İzmir arası mekik mi dokuyacak? Hadi varsın dokusun, dokurda...


Demem o ki hatta sormam o ki ben şimdi ne yapmalıyım?
Sizce kıçımı kırıp, İzmir'de kalıp,  kendimi birilerine baktırma kisvesi altında strese girip, çok güvendiğim doktorumda doğum yapıp, 2 aydan fazla mı zindan mı edeyim?

Yoksa her kadının ihtiyacı olan annesinin dizinin dibine gidip evinden belki aylarca uzak kalıp, yeni doktor telaşına girip İstanbul'da mı doğumumu yapayım?

Ben mi ne istiyorum?
Bakın anlatayım:
Kendi evimde olmak istiyorum, kendi doktorumda doğum yapmak istiyorum.
Doğuma kadar annem dışında başımda kimse olsun istemiyorum.
Kendi yatak odamda yatmak istiyorum.
Annem ve babamın evindeki odamda olmak istiyorum.
Herkesin orda beni ziyaret edebilmesini istiyorum.
Ama çok kalmak istemiyorum.

Mesela İzmir'de doğursam 2-3 gün sonra İstanbul'a geçsem? En az 1 hafta dinlenmem gerekiyormuş.
Tamam o zaman doğursam 1 hafta sonra İstanbul'a geçsem, İzmir'e doğum için gelenlere '' hadi ben doğurdum, 1 haftayı devirdim, şimdi İstanbul'a gidiyorum'' desem...

Ay ben ne istediğimi bilmiyorum!!!


Sizce ben ne yapayım?
Fikir ve önerilerinize açığım.
İster özel ister genel yorumlarınızı benden esirgemeyin.
Çünkü 5. aya girdim ve buna biran evvel karar vermem şart!!!

SİZ OLSANIZ NE YAPARDINIZ???
SİZ OLSANIZ NE YAPARDINIZ???
SİZ OLSANIZ NE YAPARDINIZ???





İSTANBULİZMİRİSTANBULİZMİRİSTANBULİZMİRİSTANBULİZMİRİSTANBUL:(

Hiç yorum yok: