26 Mart 2012 Pazartesi

TEMİZLİK(Çİ) VE VİCDAN KELİMELERİNİ 1 CÜMLE İÇİNDE KULLANMAMALI!


Evin işi hiç bitmez derlerdi inanmazdım. Bitmiyor. Ev işi hiç bitmiyor. 
Kocam sağolsun evlendiğimizin 2. ayından beri bana yardımcı tuttu. 
İlki Sasalı'da villada otururken beni canımdan bezdirdi, koca evi tek başıma resmen ben temizliyordum, taşındık geçti. He bu arada evlenmeden elime toz bezi almışlığım yoktur ama BAŞAK burcuyum, temizliğin ne olduğunu iyi bilirim.
Bostanlı'ya geçtiğimizde başka bir kadınla anlaştık 2 haftada 1 gelsin diye. Geldi, önce beni şişiren bir hayat hikayesi, acıma hissiyle başladı tanışmamız. 3 oda 1 salon ama ufak bir ev olması sebebiyle, dağınıklığı toplayıp, temizlediğinde ev mis gibi oluyordu. Her girdiği bölümden çıkarken beni çağırıyor 'eksik var mı' diye soruyordu. İyiydi. Bayram tatiline çıkarken, 2 haftada 1 gelip 70 lira verdiğimiz, 2 çocuk annesi 31 yaşındaki İlknur'a 100 lira verdik. Hani çoluğu çocuğu var, sıkıntısı var vs diye..
Bayram dönüşü hamile kaldığımı öğrenince 10 günde 1 almaya başladık. Eve daha da hakim olmaya başladı. Artık neyi nereye koyması gerektiğini biliyor. Ama ortada bulunan bir şeyi olduğu yerde bırakıyordu ki aylar oldu hala öyle! Bebek yolda olunca yine taşınmamız gerektiğini anladık. O ev bize zaten ufak geliyordu, bebek gelince emekleyecek yer bulamazdı. Ve taşındık. İlknur'u almayacaktım artık. Kararlıydım. Yeni taşındığımız sitenin apartman görevlisinin karısını aldık boş evi temizlesin diye. Fakat kadın mutfağı teyzem ve kayınvaldem temizlediği halde 10 saatte bitiremedi evi... Evet büyük bir ev ama boş bir ev. Kadının eli çok ağır, istediği ücret elinden ağır. 85 liraymış gündeliği ve yılbaşında da zamlanmış. Yani 90 lira falan istiyor. Keriz miyim ben be? Allaha şükür elim bez tutuyor! Hamileysek sakat değiliz şükürler olsun. Ama yorgunluk, ama dipbucak zorluyor doğal olarak. Eğilirken ıhhlıyorum, kalkarkern ahhlıyorum. Baktım olmayacak diğer evden çıkarken İlknur ''ben sana her hafta gelirim sen bana 50 lira verirsin'' dediğini anımsadım. En azından eli hızlı, dediğimi yaptırabiliyorum ve her hafta gelince zaten ev pislenmez, ütümü de yaptırırım diye düşündüm. Aradım İlknur'u ve geldi. Nasıl ağlıyor 'sen beni istemeyince ben bittim, öldüm, benim işe ihtiyacım var, 2 çocuğum var, ikisi de okuyor, kocam hasta evde (sinir hastası), kaynanamlarla oturuyoruz, bütün eve ben bakıyorum vs vs vs...
Allahım zaten duygusalım bu kadın beni öldürecek!!!
Ben sana 60'a her hafta gelirim deyiverdi. Hani ''50 diyordun İlknur'' deyince. ''ahh yol parası lazım, çok uzaktan geliyorum, öyle böyle şöyle...'' konuşunca 'tamam' dedim 60! 
Başladım her hafta almaya. Ev hiç dağılmıyor, çamaşırlar yıkanıyor, ütüler yapılıyor. Ev temiz! 
Ama bir sorun var. Hala yol parası diyor. Hala ağlıyor. Hala hala ve hala...
Ütüler kırışık, çamaşırlar renk atıyor, kocamın kazakları benim bile üstüme olmayacak kadar küçülüyor, tshirtlerin yakaları rezil oluyor. Çok konuşuyor!!! Salonu süpürürken Tv'yi kapatmak zorunda kalıyorum. Gören evinde tv yok, hiç izlemiyor sanacak! 


Bugün bütün biriktirdiklerimle beni çileden çıkarmayı başarıyor, trip atmayı sonunda başarabiliyorum. Ne kadar komik değil mi paramla rezil olmak diye buna deniyor. Kadına kızamıyorum ama trip attığıma sevinebiliyorum. Bende yöneticilik ruhu sıfır sıfır sıfır! 


Bizde sokaktan toplamıyoruz parayı!!! 
Hayatımızda en büyük özelimiz bu, ama maalesef bir özelliği kalmıyor!


BUGÜN MÜ? DURUMUM BUDUR:
Çenenin bağına sıçayım senin kadın gibi! Kafamı şişirdi ama gerçekten. Saat 10'da geldi, çay içeyim başlayacağım dedi. İçti başladı. Cam-sil yok camı haftaya silerim dedi, cam-sil dolaptan çıktı, çamaşırları çektirdiğini, kırışık ütülediğini söyledim ben üstlendim! Dip bucaklara baktım bırakmış! Söyleyince ''aa sildim ben oraları, sen beni biliyorsun hemen yine silerim'' dedi. Yüksek ses şarkı söylüyor tahammül ediyorum. Bir lafı 5 kez tekrar etmek zorunda kalıyorum, sağır falan değil sadece ANLAMIYOR! Toz beziyle yeri sildiğini gördüm, oha dedim bunla mı siliyorsun? ''Yoook öbür bez kovada'' dedi. Baktım kovaya boş, bozmak istemedim. Ama bildiğin keriz gibiydim! Geldiğinden beri ağlıyor, almıyorum seni tamam desem ağlıyor, yol uzakta, otobüs kaçıyor da, ben 17:00'da çıkayım da, susmadı susmadı Allahım! En son cenazeye yetişeceğim dedi. Dedim bu saate cenaze mi kalır? Dedi ki '' ıhh kalktı da cenaze, işte cenazesi olan dedi gelirsen bize 4-5 gibi iyi olur dedi''... Hamile olmayacaktım ben şimdi onu bak eve sokuyor muydum ben! Çenesi boklu, yalancı, ağlak! Elim, kolum oldu burada bari onu da tam yapsa!!! Acaba bugünkü işgüzarlığının nedeni sakladığım sürekli hafifleyen kumbara olabilir mi??? Allahım günah alıyorsam sen affet yarabbim!!! 


KÜFÜR KÜFÜR KÜFÜR!!! 


Şuan içeride ütü yapıyor , ''dönmez dönmeyecek unuttu seni'' naralarıyla... İçeri gitsem iyi olacak çünkü nevresimden başka bir şey ütülemesine ve yanık sesine tahammülüm gerçekten yok!!!
 

8 yorum:

abide berkman dedi ki...

Tek sorun yaşayan,sinir olan ben değilmişim demek ki :)

renkli kuşla herşey tadında dedi ki...

ben büyük bi sitede oturuyorum,kapıcının karısını bilerek almıyorum,ev halini gördüklerini orada burada anlatıyo,hiç tanımadığım kişilerle ilgili absürd şeyler anlatmış arkadaşıma,
benim temizlikçim benden korkuyo çok resmi konuşuyorum parada sorun çıkartmıyorum ama yüzde vermiyorum işini yapmazsa bi kere uyarıyorum sonra teşekkür edip kendim yapıyorum :) onunda zoruna gidiyor elimden alıyor...Allah yardımcın olsun hamilesin zor ama sabır kızın negatif enerjiyle yüklenmesin boşver :)

o0oelifo0o dedi ki...

Cok zor ve sıkıntılı bir durum, üstelik insanlara karsı ne güvenin kalıyor ne sevgin ve tamamen önyargılı davranmayı huy ediniyorsun. Keske birilerinden tavsiye aalsanız baskasını bbulsanız,duygu sömürüne ise hiç gelmeyin derim!

Alev Özkan dedi ki...

ya bu herkeste problem bence..senin yaptığüın senin istediğin gibi yapanı bulamıyorsun... blogger annelerden geliyorum takibe aldım ben de bloguma beklerim. sevgiler

Begüm Bağcı dedi ki...

Valla bende öyle bir vicdan var ki, iş yapmasa bile kıyamıyorum. Ama kıyılıyoruz, paramızla rezil oluyoruz işte..

Fincan Teyze dedi ki...

Allah yardımcın olsun... Acilen yeni birini bulman dileğiyle. Ben de yeni taşındım... Benimde sürekli aldığım bir kadın vardı, tam bir meraklı taze!!! yeni ev temizlenecek bir kaç gün önceden aradım, tamam dedi. Akşam hatırlatmak için aradım, sabah erkenden oradayım dedi. Sabah oldu, yok. Arıyor hasta olmuş, kolunu kaldıramıyormuş, gelemeyecekmiş. Boş ev, iş sıkı geldi, şişiremeyecek... 2 gün sonra taşınacağım... Başkasını bulduk. eli bir ağır, ağır olsada adam gibi iş yapsa, o çıkmaz, bu olmaz, zamanla çıkar... O yapıyor arkasından ben... Ben yapınca çıkıyor ne hikmetse! yarım gün tahammül edebildim. Ben temizledikten sonra ona ne gerek. Verdim yarım günlük ücret, daha da hık, mık ediyor. 100 TL istiyor bir de... Ben de senden dertliymişim ;)

Begüm Bağcı dedi ki...

Bakalım perşembe günü gelecek ve ciddi ciddi konuşacağım. Paramızla rezil oluyoruz resmen. Kendisini acındıracak, ağlayacak ama yemeyeceğim bu kez. Çünkü bizde parayı sokaktan toplamıyoruz, ev geçindiriyoruz ve bebek bekliyoruz... Onun arkasından iş yapacaksam onun gelmesine gerek yok!

ice blue dedi ki...

Bilgiler çok işime yaradı sağolun. Macbook Servisleri olarak minnettarız.